עדכון לקראת ישיבת אוקטובר 2012

 

לכבוד
נציגי/ות מועצת אגודת הסטודנטים,
עובדי/ות אגודת הסטודנטים,
הנהלת אגודת הסטודנטים.
 
הסברה ופרסום
1. כנסי אוריינטציה – רוב הכנסים כבר מאחורינו, אך אנחנו ממשיכים להגיע לכנסים שמתקיימים בימים אלו עם מידע על האגודה ופירוט על כל השירותים וההטבות שאנחנו מציעים לסטודנטים שלנו.
2. I Love Tau – קמפיין משותף עם האוניברסיטה לקראת תחילת השנה שבו אנו מקווים לחזק את הקשר שסטודנטים מרגישים לאוניברסיטה וגם להבליט את הנראות של האגודה באוניברסיטה. סיימנו את שלב עיצוב המדבקות שיודבקו על כל בנייני האוניברסיטה וכעת אנחנו בשלב ההדפסה. כמו כן, אנחנו מתכוננים לתלייה של דגלים ברחבה המרכזית.
3. אתר חדש – שלב הזנת הכתבות המרכזיות הסתיים. כעת אנו עובדים על פיתוח של רכיב נוסף שהיה חסר באיפיון המקורי והזנת התכנים של השירותים העיקריים של האגודה. ההערכה היא שהאתר יעלה לאוויר בנובמבר 2012.
4. עדכוני כוח אדם – נפתח מכרז לרכז וידאו, מוזמנים לפרסם אם אתם מכירים מישהו שיכול להתאים.http://www.student.co.il/?CategoryID=504&ArticleID=11446&Page=1
5. הטרדות מיניות – קיבלנו הצעת מחיר משדולת הנשים לגבי תכנית ליווי ובניית נוהל חדש למניעת הטרדות מיניות לאוניברסיטה. אחרי החג נפגש עם יתר הסגלים באוניברסיטה ונתחיל להתניע את התהליך.
6. פפ"ש –בימים אלו המחלקה שוקדת על הכנות ליריד השירותים שמתקיים בשבוע הראשון של הלימודים – מתמקדים בעיקר בשילוט, חומרי הסברה, מיתוג וכד'.
7. סטודנטים ערבים – בסמסטר א' נעשה דיוור מיוחד וייעודי לאוכלוסיית הסטודנטים הערבים בקמפוס בשיתוף רכז המיעוטים בדקאנט. הרעיון הוא לבנות גם קבוצת סטודנטים פעילים שתוכל להעלות רעיונות של שירותים ופעילויות שיכולים להתאים יותר לאוכלוסייה זו.
 
עניינים אקדמיים
1. כ"א: המחלקה התחדשה בצלמי קורסים חדשים: אסף שמחי וחמוטל זרד וברכזת חונכויות חדשה: עינת אשכנזי. מה שאומר שאנחנו מוכנים לפתיחת השנה וכולם נמצאים בתפקידם. להזכירכם, נציבי הזכויות לפי פקולטות ערוכים לכל בקשת תחילת שנה שתגיע כגון אי קבלת סילבוסים וכד'.
2. פפ"ש: באוהל אגודה בפתיחת השנה יהיו נציגי "מילואימז" ונציגי BEE. פרויקט מילואימז הפך מתיחת פנים קלה מה שאמור להפוך אותו ליותר רשת חברתית משהיה עד היום. פרויקט BEE הוא פרויקט יזמות שבעתיד אנו מקווים שנצליח לתגמל עבורו בניקוד זכות. כל מי שאחד הנושאים קרוב לליבו ומעוניין לקחת חלק בפרויקט, בפפ"ש ומחוצה לו, יותר ממוזמן לדבר איתי.
3. ביטול התשלום עבור סריקת בחינות: לאחר תמיכה חסרת תקדים ב"פוסט" שהעלנו בנושא לטובת ביטול התשלום עבור סריקת בחינות נפגשנו עם מנכ"ל האוניברסיטה והאחרון הבטיח לחזור עם עלות מדויקת לביטול התשלום. ישנה הבנה אצל הנהלת האוניברסיטה שיש לפתור את הנושא בהקדם. כרגע אנחנו נמצאים בשלב שכנוע דיקאנים לתמוך במהלך ותמיכתם עד כה לא רעה. המצב כרגע הוא שסלע המחלוקת עומד על מציאת מקור הכנסה לפתרון הבעיה. אנו מאמינים כי עד תקופת המבחנים הנושא יוכל להיפתר.
4. דיקאני הפקולטות: אני וגלעד עורכים בימים אלה סבב דיקאנים של פתיחת השנה. המפגשים עימם הם לטובת חיזוק קשרים ובניית יחסי אמון. בנוסף אנו מעלים מספר קבועים כגון: פרויקט BEE, ביטול התשלום בעבור סריקת מחברות בחינה, שיפור רמת ההוראה ונוכחות סטודנטיאלית בוועדה המרכזת האוניברסיטאית. מי מכם שמעוניין להעלות נושא ספציפי מול דיקאן הפקולטה שלו מאוד מוזמן לדבר איתי על הנושאים.
5. שיתוף קבצים: העדכון של מערכת "בצוותא" עבר את השלב השני באפיון המתקדם וכרגע אנו ממתינים להצעות ופיתוחים. בתקווה שבקרוב נוכל להתחיל לעבוד על כך. באותו נושא אנו מחפשים שם חדש לפרויקט, נשמח לרעיונות.
6. CRM: מערכת ה-CRM בשעה טובה עלתה לאוויר וכרגע נמצאת בהרצה לטובת תיקונים. מוזמנים לבדוק אותה כאן תחת פניות בנושאים אקדמיים.
7. חונכות: בהמשך לעדכון הראשון שנבחרה רכזת חונכויות חדשה למחלקה מערך החונכויות מתפתח והשנה אנו נעמיד פרויקטים ייעודיים לתקופת המבחנים במדעי הרוח, מדעי החברה, מדעים מדויקים, מדעי החיים והנדסה- חונכות סוף סמסטר ופרויקט כלל אוניברסיטאי לליווי שנתי של סטודנטים מתקשים- לומדים ביחד.
8. צילומי קורסים בוידאו: כמו כל שנה, גם השנה המחלקה לעניינים אקדמיים תצלם קורסים בוידאו שיועלו לשרת הוידאו האוניברסטאי. מערכת השעות תתפרסם באתר האגודה בקרוב מאוד.
9. BEE: בימים אלה אני עובד ביחד עם אורן סימניאן מסטאר-טאו על תכנית יזמות לסטודנטים. אנו בודקים אפשרות שהחל משנה הבאה הפרויקט יתוגמל בנקודות זכות. התוכנית כרגע נמצאת בשלבי בנייה אחרונים. כל מי שיזמות סטודנטיאלית (לאו דווקא סטארט-אפים, זה יכול להיות יוזמה שאינה רווחית אך חשובה לתפיסתנו) מעניינת אותו מוזמן לפנות אליי בנושא. פרטים על התוכנית משנה שעברה.
10. מזכירות אקדמית ומשרד הרקטור: "אחרי החגים" הגיע. מספר נושאים שאני מקדם תקופה ארוכה אמורים להיפתר מול המזכירות האקדמית והרקטורט. הנושאים הכלליים: החלת אנונימיות בערעורים היכן שאין, אישור מחלה יהיה תקף כאישור למועד מבחן מיוחד, תוטל סנקציה חדשה ומחוזקת על מרצים מאחרים כרוניים בהגשת עבודות/ מבחנים, אבזור חדרי הנקה כפי שעודכן בדף על"ה קודם ועוד. בתקווה שעד הדף על"ה הבא אני אעדכן שהדברים נפתרו.
 
תרבות, ספורט וקשרי חוץ
1. קרנבל פתיחת שנה– מסיבת פתיחת שנה תתקיים ב- 25.10 בנמל תל אביב במועדון ה- TLV. פתיחת שערים החל מהשעה 22:00. ניתן לחנות בחינם ברידינג. מחיר כרטיס סטודנט 40 ₪. 350 הכרטיסים הראשונים במחיר 35 ! מחיר אורח 45 ₪ וביום האירוע 50 ₪. האלכוהול במחירים סטודנטיאליים ועוד הרבה הפתעות. כל מי שרוצה לעזור במכירת הכרטיסים ופרסום המסיבה מוזמן לפנות אליי (ענבר) tarbut1@post.tau.ac.il
2. סמול במה ו-Tau music– פסטיבל הסטודנטים של האגודה  והפקולטה לתיאטרון  גאה לפתוח את פסטיבל  סמול במה 11 . במהלך כל השבוע הראשון ללימודים בין התאריכים  ה-  21.10-25.10 יועלו יצירות והפקות סטודנטיאליות מקוריות. כרטיסים להופעות ניתן לרכוש במחיר של 10 ₪ . בנוסף ביום שלישי יתקיים ערב ההשקה לפרויקט Tau music בו יוקרנו לראשונה הקליפים של הלהקות שהשתתפו בפרויקט ,כולכם מוזמנים !
3. אדיר מילר– בשבוע השני של הסמסטר יום חמישי ה- 1.11.12, אולם סמולארש בשעה 21:00 אנחנו מארחים את אדיר מילר במופע סטנד אפ מעולה. 40 ₪ מחיר כרטיס סטודנט. נשארו כרטיסים אחרונים!
4. קשרי חוץ– פרויקט Buddies פותח שנה ! בימים אלו אנחנו מחפשים סטודנטים שרוצים לקחת חלק ולהשתתף בפרויקט . ניתן להירשם לפרויקט באתר ובפפ"ש.
5. מתכוננים לשנה הבאה– בתחילת חודש אוקטובר נקיים פגישות עם נציגי החוגים על מנת לארגן את אירועי התרבות הפקולטטיים בסמסטר הקרוב.
 
מנהל ותכנון
1. קפיטריות:
א. אחרי משא ומתן הוספנו כרטיסיית אוכל חדשה בקפיטריית "אקו" של מדעים מדויקים. 5 ממגוון הארוחות שיש לקפיטריה להציע, כל אחת ב25 ש"ח בקניית 5 ארוחות.
ב. כחלק מיריד פתיחת השנה אנו עובדים על הטבות בקפיטריות לשבועות הראשונים. המבצעים שהשגנו בינתיים הם: קפה ומאפה ב-10 ש"ח (אקו) ומוקפץ ב15 ש"ח (אקו). אנו ממשיכים לעבוד במטרה שיהיה מבצע דומה בכל קפיטריה בקמפוס.
ג. לאחר תלונות רבות של הסטודנטים על הכריך המפוקח באקו, הקפיטריה החליפה את הכריכים לכריכים חדשים ואיכותיים יותר.
ד. לקראת תחילת השנה אנו יוצאים בקמפיין קפיטריות כך שכל סטודנט יידע איפה הוא יכול לאכול בקמפוס ובזול.
2. נגישות:
אנו נמצאים בשלבים האחרונים של הטמעת נושא הנגישות במחלקה לאחר שהועבר חלקו הגדול מהמחלקה לעניינים אקדמיים למחלקת מנהל ותכנון. אשמח לשמוע אם למשהו יש רעיונות או שהיה רוצה לקדם נושא מסוים במסגרת זאת.
3. יריד פתיחת השנה מתחיל עם שנת הלימודים בעוד כשבועיים. אנו נמצאים בישורת האחרונה ופועלים לסיים את כל ההכנות ולהציע לסטודנטים את השירותים בצורה הטובה ביותר.
4. הגרלת תווי החניה בקמפוס: כמו בכל שנה אגודת הסטודנטים מגרילה כ-700 תווי חניה לסטודנטים לחניה בתוך הקמפוס. נחתם תקנון ההגרלה וההרשמה תתקיים כבכל שנה בשבוע הראשון של שנת הלימודים. התקנון נחתם ללא שינוי מהתקנון של השנה שעברה, למעט התאריכים העדכניים.
5. קפה אמון: אנו מתכוננים לפתיחת פרויקט קפה האמון לשנה הקרובה. אבקש מכל נציגי האגודה, שבבניינים בהם הם לומדים ישנה פינת קפה, לעבור במהלך שנת הלימודים מדי פעם בפינה ולבדוק שהכול בסדר. אם ישנה בעיה אשמח אם תודיעו לי.
6. מכונות שתייה: אנו עובדים על הוספת מכונה לממכר פחיות בספרות זולה. אנו פועלים לכך שהמכונה תוצב שם עם תחילת שנת הלימודים.
7. תל אופן: עמדת התל אופן הראשונה בקמפוס כמעט מוכנה. אנו פועלים לטובת כך שהיא תהיה מוכנה כבר עם תחילת שנת הלימודים וכמובן על מנת להוסיף עוד עמדות במהלך השנה הקרובה.
 
מעורבות חברתית
1. פפ"ש- במהלך השבוע הראשון ללימודים, כחלק מהפפ"ש נקיים יריד עמותות. בכל יום יעמדו כחמש עמותות שונות ויחשפו את מגוון הדרכים בהן סטודנטים יכולים להשתלב בעמותה.
2. חוברת מעורבות חברתית לשנת תשע"ג יצאה לדפוס. החוברת תכלול את מגוון שירותי המחלקה והאגודה שקשורים לעשייה חברתית. בחוברת ניתן למצוא את כל המלגות שניתנות על ידי המחלקה.
3. אירוע פוליטיקה ראשון לשנה יתקיים בשיתוף כ"ן- ב 18/10 בשעה 17:00 באולם ווב 001. האירוע יעסוק בבחירות בארה"ב במסגרתו יגיעו שתי חברות קונגרס אמריקאיות- אחת דמוקרטית והשנייה רפובליקנית ויקיימו דיון בשיתוף חברות כנסת ישראליות מובילות.
4. סוף שבוע "נשים יוצרות חברה"-  הסמינר של נעמ"ת בשיתוף המחלקה התקיים בבית ברל. במהלך הסוף שבוע העלו המשתתפות רעיונות ופרויקטים עליהם יעבדו במהלך השנה במטרה לעודד את השיח המגדרי בקמפוס ואת אירועי יום האישה בשיתוף מחלקת תרבות.
5. קורס מנהיגות שנה א' – הסטודנטים שמשתתפים בקורס קיימו יום התנדבות בו ניקו את חוף הצוק הדרומי. בסוף היום קיימו פיקניק על החוף.
6. התרמת דם- בשבוע הראשון ללימודים נקיים התרמת דם מרוכזת בקמפוס בשיתוף מד"א. תפיצו לסטודנטים ובואו להציל חיים.
7. יום ירוק- ב6/11 נקיים יום בקמפוס שמטרתו לעורר למודעות ואקטיביזם סביבתי. אם יש לכם רעיונות או שתרצו להשתתף בבניית התכנים מוזמנים לפנות לרכזת קהילה נועה חרש- chevrati3@post.tau.ac.il
8. ג'סטה- ב9/11 נקיים יום התנדבות נוסף למועדון ג'סטה.
9. דוכני מעורבות  במעונות- בשבוע הראשון ללימודים ובשיתוף מחלקת דיור נעמיד דוכני מידע על שירותי המחלקות במעונות. המטרה היא לחשוף סטודנטים שכבר משתמשים בשירותי האגודה דרך המעונות לקחת חלק בעשייה חברתית.
 
דיור סטודנטיאלי
1. כוח-אדם: המחלקה קלטה בשעה טובה רכזת חדשה למעונות איינשטיין – מיכל. בזאת הושלמה מצבת העובדים במחלקה לשנה הקרובה – רמ"ח, רכז פרויקט "לגור ביחד", ו-4 רכזי מעונות.
2. פרויקט פתיחת השנה של מחלקת דיור יוצא לדרך:
א. בשבוע פתיחת השנה נבקר בכל בנייני המעונות (איינשטין, מילמן וברודצקי): רכזי המחלקה מוכנים עם ידיעונים, הזמנות למסיבה ועוד – ודוכן המחלקה יקבל את פני הדיירים החדשים.
ב. ביום שני, ה29.10, ב20:00, תתקיים מסיבת פתיחת השנה במעונות. המסיבה, שתתקיים במעונות איינשטיין, נועדה לכל דיירי המעונות – וכולם מוזמנים לבוא, ליהנות ממוזיקה, אוכל ושתיה ולהציג את עצמם ופועלם בפני דיירי המעונות החדשים. כל נציג שירצה להגיע – יותר ממוזמן.
ג. בשבוע השני ללימודים יעמוד דוכן משותף לנו ולמזא"ה 9 בכניסה לבניין מיטשל – עם מידע על דיור עירוני, על מחלקת הדיור ועל כל האפשרויות שאנחנו יכולים להציע לסטודנטים.
ד. בשבועות השלישי והרביעי נתחיל סבב אסיפות דיירים בכל בנייני המעונות: לשמוע, לדבר, להבין מה טוב ומה אפשר עוד לשפר עבור הדיירים החדשים (והישנים).
3. מעון גרונר החדש, בגבול בני-ברק-רמת-גן (מאחורי קניון איילון), עדיין קולט דיירים חדשים. אפשר וכדאי לפרסם בחוגים לטובת סטודנטים שעדיין מחפשים דיור במחיר טוב ובמרחק סביר מהאוניברסיטה.
4. יום פתוח לדיירי המעונות ב"מרכז הספורט": בשבוע השלישי ללימודים יתקיים יום פתוח עבור דיירי המעונות במרכז הספורט – הדיירים יוכלו להשתמש במתקנים בצורה חופשית ובחינם, כדי להתרשם מהם ואולי אפילו לרכוש מנוי להמשך השנה.
5. עדיין לא מאוחר "לגור ביחד"! נותרו מקומות בודדים עבור סטודנטים משנה ב' ומעלה, שגר במעונות ומעוניינים לתרום, לעזור לדיירים צעירים ולחנוך אותם. פנו לניר, רכז לגור ביחד lagur@post.tau.ac.il
6. פרויקט "טובים השניים" מפגיש סטודנטים באוני' עם קשישים עצמאיים, בצורת מגורים משותפים. כמה וכמה סטודנטים וקשישים פנו בבקשה להצטרף לפרויקט – ואנחנו רוצים עוד. מעוניינים? מכירים מישהו שרוצה? אנחנו מקבלים קו"ח לפרויקט בדוא"ל של המחלקה, dyur@post.tau.ac.il
7. דיוור מעונות: החל מהחודש ובכל חודש לאורך השנה, ייצא דיוור חודשי לדיירי המעונות. אם יש תכנים מיוחדים שברצונכם להוסיף או שחשוב לציין, פנו אלינו.
 
דוברת האגודה
1. חמש אגודות סטודנטים עתרו לבג"ץ בדרישה לבחון זכאותם של הלומדים לבחינות ההסמכה בחשבונאות ומשפטים לדמי אבטלה
עתירה: קצבה למתכוננים לבחינות ההסמכה לרו"ח ולשכת עו"ד
סטודנטים דורשים: דמי אבטלה עד לבחינות ההסמכה
2. סטודנטים בתהליכי הורות? תכירו את הזכויות שלכם!
חיים חדשים: ההקלות לסטודנטיות בהריון כבר כאן
3. זינוק בתמיכה הכלכלית של ההורים בסטודנטים
עלייה של 15% בתמיכה הכלכלית שמקבלים סטודנטים מההורים
4. אירוע ההאקתון החברתי הראשון בישראל של   StarTua
בעוד חמישה ימים: ההאקתון החברתי הראשון בישראל
 
סגן יושב ראש
1. פתיחת השנה – במסגרת יריד פתיחת השנה, תתקיים הופעה מרכזית ביום שלישי בשעה 12, שתכלול הפסקת לימודים של שעה. אנו מזמינים את כל הנציגים והעובדים להגיע למתחם האגודה מול הבמה בין השעות 11:45 ל-12:15 באותו היום כדי לקדם את פני הסטודנטים. מפגש זה יהווה את אירוע השיא בקמפוס לפתיחת השנה.
2. פפ"ש - אנו בהיערכויות אחרונות לקראת יריד פתיחת השנה. במסגרת היריד ינתנו שירותי עירייה, משרד הפנים וביטוח לאומי, שירותי אגודה מרכזיים, מתחם לתיקוף החברות באגודה, מתחם לקבלת מתנת פתיחת השנה, עמדת מכירת סטודן, עמדת הגרלת תוי חנייה ועוד. מי שמכיר אנשים שמחפשים עבודה זמנית ומוכנים להגיע בשבוע פתיחת השנה (21-25/10) לעבוד במסגרת היריד, שיפנה אותם אלי (טל).
3. CRM – בשבועות הקרובים תכנס מערכת לפניות הסטודנטים לפעולה במחלקות נוספות (כרגע היא פועלת במחלקה לעניינים אקדמיים). אתם מוזמנים להפנות סטודנטים לשאלות או בעיות גם דרך המערכת. לינק
4. מרכז שרות:
א. במהלך הקיץ עזבו את מרכזי השירות ארבעה עובדים ותיקים, וכעת אנו בתהליכי הכשרה שקדניים אשר מטרתם היא פיתוח צוות מקצועי ומתודרך לקראת פתיחת שנת הלימודים. התקבלו לעבודה שלוש עובדות חדשות ועובד/ת נוסף/ת  יכנסו לעבודה עוד לפני תחילת השנה.
ב. כמדי סוף הקיץ מרכז השירות מחדש מלאים. קניית מלאי מספק לתחילת שנה, לפי הביקוש הסטודנטיאלי. הוזמנו מוצרים כגון: חלוקי מעבדה, משקפי מגן, תווי קניה, מחשבים ניידים, שוברי קפיטריות וכ"ו.
ג. במקביל לחידוש המלאי אנו עוסקים בייעול שיטת ההרשמה לחניוני האוניברסיטה, ובהעלאת המודעות להנחות ולהטבות אשר סטודנטים זכאים להם.
ד. כחלק מתהליכי העלאת המודעות, עם פתיחת שנת הלימודים, יועמדו דוכני מכירה ופרסום של שוברי הקפיטריות החסכוניים ברחבי הקמפוס. הדוכנים ימכרו את השוברים בקפיטריות עצמם, כמו כן ימכרו השוברים בכלל מרכזי השירות במהלך כל השנה.
 
קורסים
1. כיתת מחשבים: בחול המועד פסח הצענו סדנת בניית אתרים בוורדפרס והביקוש לה היה גדול מאוד. פתחנו לרישום קורסי מחשבים חדשים שיתנהלו במהלך סמסטר א: אנימציה באמצעות FLASH, בניית אתרים בג'ומלה, ושיווק באמצעות רשתות חברתיות.
2. קורסים מקצועיים: פתחנו להרשמה שני קורסים מקצועיים חדשים: קורס הנחיית קבוצות וקורס מדיטציה, דמיון וקשב בעבודה עם ילדים.
3. חוגי העשרה: חוגי העשרה לסמסטר א נפתחו כולם להרשמה. אנחנו עובדים כעת על פלאייר החוגים אשר לראשונה יחולק לכל סטודנט יחד עם מתנת פתיחת השנה.
 
ספרות זולה
1. כמדי שנה אני מתגברת את הצוות הקיים בעובדים זמניים במגוון משרות לשני הסניפים: מוכר/ת, צלם, חלקני פליירים בקמפוס, עובד לעמדת שלח קבל. המשרות הן עד לחודש.
2. בנוסף לקראת פתיחת שנה, אנחנו נערכים לפרסום מסיבי של ספרות זולה על שלל שירותיה, החל משלט שמשונית על גבי גלריית קיקואין וכלה בפליירים, פוסטרים בלוחות מודעות, עדכונים ביומייל, עדכונים לנציגים ועוד.
3. מקראות- התחלנו לקבל פניות ממרצים להוציא מקראות חדשות לסמסטר א' תשע"ג.
4. כפי שעודכנתם, מבצע שלח קבל יחזור הסמסטר, אך עדיין נשמח לעזרתכם ולקשריכם עם המזכירויות השונות. כל סילבוס יתקבל בברכהJ
5. בשבוע השני של הסמסטר בימים 28-30/10 יתקיימו שלושה ימי השאלה מרוכזים בסניף וולפסון. ההשאלה מחולקת לפי חוגים. פרטים באתר האגודה.
 
לפרטים נוספים ושאלות על דף העל"ה – אתם מוזמנים לפנות למחלקת הסברה hasbara1@post.tau.ac.il
Loading nanoRep Q&A and FAQ Software