פרוייקט 10,000 צעדים באוניברסיטת תל אביב יוצא לדרך!

אז למה דווקא 10,000 צעדים?

ד"ר ישירו הטאנו 1993 (יפן) נתן למגוון רב של אוכלוסיות מד צעדים למשך 6 שבועות. לאחר מכן עקב אחרי אותה אוכלוסייה במשך 30 שנה ובדק האם ומה הם המדדים הרפואיים שהשתנו בה. תוצאות המחקר הראו שאנשים אשר הלכו כ-10,000 צעדים ביום ויותר הציגו תמונה בריאותית חיובית. כלומר, סבלו פחות ממחלות, פחות אשפוזים ותמותה נמוכה יותר.

מה אנו יודעים היום?

מחקרים עדכנים שונים מראים כי הליכה של כ-10,000 צעדים ביום נמצאה קשורה לשיפור במדדים כגון: הפחתת אחוז שומן, הורדת לחץ דם, שינוי פרופיל שומנים בדם, שיפור במדדי גלוקוז בדם בחולי סכרת, והפחתת גורמי סיכון למחלות. נמצא כי אצל אנשים שצועדים מס' רב יותר של צעדים ביום יש פחות כאבי גב תחתון כרוניים, ובנוסף  נמצא כי אנשים שצועדים מס' רב יותר של צעדים ביום סובלים פחות מחרדה, דכאון וסטרס.

מה עושים ?  הולכים ! 

מיפינו  את הקמפוס מבחינת כמות הצעדים הנדרשים להגעה ממקומות ופקולטות שונות באוניברסיטה. תוכלו למצוא את מספר הצעדים הנדרשים להגעה ממקום למקום על גבי מדבקות אשר יהיו מפוזרות במקומות נבחרים בקמפוס, ככה תוכלו לדעת כמה צעדים כבר עשיתם והאם אתם מתקרבים למטרה של 10,000 צעדים ביום.

בנוסף אנחנו ממליצים על הורדת אפליקציה לספירת צעדים שתעזור לכם להמשיך לעקוב אחר מספר הצעדים שלכם גם שאתם לא נמצאים ברחבי האוניברסיטה.

 

אז יאללה פחות דיבורים ויותר צעדים!