top of page
חיפוש
  • hasbara36

לקראת תקופת מבחנים

חשבתם שחרדת מבחנים זה נורא? כל הפוביות המפחידות באמת שצריך להתמודד איתן בתקופת המבחנים- מלבד המבחנים עצמם.

מאת מישל צ'יקו

"חופשת סמסטר"- אותו שקר קטנטן שאנחנו ממשיכים לספר לעצמינו עוד משנתינו הראשונה בלימודים, כשנאלצנו לחוות על בשרינו את המשמעות האמיתית של צמד המילים הכל כך מפתה ומנחם הזה. עכשיו, עם סיומו של הסמסטר הראשון (שהסתיים באופן רשמי אתמול למקרה שפספסת), הגיע הזמן להפסיק להכחיש- תקופת המבחנים (ואיתה גם החרדה) כבר כאן!

אז לקראת התקופה הכי מפחידה בשנה הסטודנטיאלית החלטנו לרכז בשבילכם ובשבילכן את כל הפחדים המפחידים באמת שנאלץ להתמודד מולם במהלך התקופה הקרובה, כשהדבר הכי חשוב לזכור הוא- Don't panic!

 



·   Ergophobia - הפחד מעבודה

בעולם אוטופי, (מלבד העובדה שהוא מלא בחדי קרן שממלאים את העולם בצמר גפן מתוק) התואר באוניברסיטה כנראה היה בחינם. לצערנו, העולם רחוק מחדי קרן ולימודים חינמיים וזו הסיבה שבגללה בתקופה הכי עמוסה בשנה- הפחד מלשלב בלו''ז הצפוף גם עבודה-הופך לנוכח הרבה יותר מבכל תקופה אחרת.

 

·   Decidophobia- הפחד מקבלת החלטות

Decidophobia הוא בעצם הפחד מהרגע שצריך לבצע את ההחלטות הקשות באמת בחיים. ולדוגמא- בינג' של "בוג'ק הורסמן" או להתחיל ללמוד לאותו מבחן בלי שמץ של מושג על מה בכלל היה הקורס. בהחלט מפחיד.

 

·   Agoraphobia- הפחד מלצאת החוצה

אחרי מרתונים של למידה, הסתגלות לתנאי העקה המאפיינים את תקופת המבחנים המלווה בהתבודדות בחדר שקט (וחשוך), החזרה אל העולם החיצון אינה תמיד פשוטה. במיוחד כשהיציאה הזו מלווה בתופעה הלא פשוטה לעיכול (בלשון המעטה) שהיא המבחן עצמו.

 

·   Somniphobia- הפחד מלהירדם

לתקופת המבחנים יש נטייה כזו להאיר דברים בצורה שלא היינו רגילים אליה קודם לכן. בדיוק כמו שהמושג "חופשת סמסטר" נחשף בשלב מסוים כלא רלוונטי, ישנו מושג נוסף שנראה כי הרלוונטיות שלו פוחתת לטובת דברים אחרים כמו "למידה", וזו- השינה שלנו.

 

·   Chronophobia- הפחד מלבזבז את הזמן

בתקופה שבה אנו מוצאים את עצמינו נקרעים ונקרעות בין מטלות, מבחנים, עבודה וחברים- נראה שמי שקבע שביממה יהיו רק 24 שעות- טעה טעות מרה!

הפחד מלבזבז את הזמן הופך להיות הפחד העיקרי והמשפיע ביותר (בין היתר גם על הפחד הקודם ברשימה) בהתנהלות היומיומית שלנו במהלך התקופה הזו.

 

·   Nomophobia- הפחד מלהיות מנותקים/ות

Nomophobia הוא הפחד מלהיות מנותקים מהדבר שביסס את עצמו בשנים האחרונות כדבר הקרוב ביותר אלינו ונלחם על מקומו תחת הקטגוריה "חברו הטוב ביותר של האדם"- הסמארטפון. עם כל כך הרבה פיתויים קשה להניח את הסמארטפון בצד לטובת הסיכומים והלמידה למבחן שנמצאים לפעמים בתחתית סדר העדיפויות מבחינת רמת העניין שאנו מוצאים בהם.

 

·   Ombrophobia- פחד מהגשם

ורק ממילה אחת פחדתי- גשם! השילוב של מזג אוויר- "גשום" והעיר ללא הפסקה- "תל אביב" יוצר סיטואציה מאוד לא סימפטית (מעבר לעובדה שבכל זאת מדובר בבוקר של מבחן) עבור כל מי שגר וגרה במרחק נסיעה מהאוניברסיטה ורוצה לא לאחר למבחן.

 

·   Allegrophobia- פחד מאיחורים

ובהמשך ישיר לפחד הקודם, ולכל מי שאוהב לשבת במקום המסוים הזה במבחן- רחוק מספיק מהדודות וקרוב מספיק ליציאה מהכיתה, או שאוהבת להספיק ולארגן את השולחן עם הבננה, חטיף האנרגיה ובקבוק המים שיהיה זמין במינימום מאמץ ורעש – הגעה בזמן למבחן היא מאוד קריטית. וכל זה עוד לפני שדיברנו על האופציה של לא להיכנס למבחן בכלל שיכול להוליד את הפחד הגדול מכולם- לגשת למועד ב'.


3 צפיות0 תגובות
bottom of page